بلاگ
what-is-the-signs-of-a-healthy-relationship-1200x800.jpg

صمیمیت، احترام، امنیت، داشتن ارتباط خوب و حس ارزشمندی، جزو بایدهای یه رابطه خوب و سالم هستن. مشکلاتی مثل حمایت نکردن همدیگه در مواقع لازم، خشونت، صادق نبودن با هم و … ، باعث میشن یک رابطه، ناسالم تلقی بشه و به سمت نابودی پیش بره. یه رابطه ناسالم ناراحتی و نا‌امیدی بسیاری بوجود میاره و باعث میشه فرد از لحاظ جسمی و ذهنی دچار مشکل بشه.


depression-1200x744.jpg

افسردگی یک بیماری و اختلال روانشناختی است، که خیلی از انسان‌ها در‌گیرش هستن ولی از اونجایی که بیماری و مشکلی هست که به سلامت روان ما مربوط می‌شه، نسبت به بیماری‌ها و مشکلات جسمی، سختتر می‌شه تشخیصش داد. افسردگی جرم، نقص، ننگ یا هر واژه مشابه نیست و معمولا همه افراد در زندگی ممکنه تجربش کنن.


people-pleasing-1200x800.jpeg

یک شخص مهرطلب حس می‌کنه که باید به همه کمک کنه و همه رو راضی نگه‌داره، حتی اگه این‌کار به قیمت فدا کردن خواسته‌ها و نیاز‌های خودش باشه.

هممون دلمون میخواد که بقیه دوستمون داشته باشن، ولی اگه تلاش ما برای خوشحال کردن دیگران باعث بشه خودمون و نیازهامون رو نادیده بگیریم، بهتره برگردیم و نگاهی به عقب بندازیم و به دنبال راه‌حل باشیم.


procrastination-1200x900.jpg

تا به حال برات اتفاق افتاده که به خاطر انجام ندادن کاری در زمان تعیین شده، دوستان و اطرافیانت بهت برچسب تنبلی یا بی‌مسئولیتی زده باشن؟

تو این مقاله تصمیم داریم در مورد اهمالکاری، دلایلش و راه‌حلهای جلوگیری از اون صحبت کنیم.


personality-disorders-1200x675.jpg

هر انسانی با توجه به عواملی مثل وراثت، خانواده، محیط زندگی و تجربیات زندگیش، افکار، احساسات و رفتارهای متفاوتی با افراد دیگه داره. ما این تفاوت‌های رفتاری رو تحت عنوان شخصیت اون فرد می‌شناسیم.


pexels-photo-7176322-1200x800.webp

شخصی به عنوان روان‌شناس یا مشاور شناخته می‌شه که تحصیلات دانشگاهی در این زمینه داشته باشه و علاوه بر علم رشته‌ روان‌شناسی، اخلاق حرفه‌ای رو هم بلد باشه. در صورت عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای توسط روان‌شناس و مشاور، مراجع، بیشتر آسیب می‌بینه.


pexels-photo-3760137-1200x772.webp

استرس واکنشی احساسی در برابر عوامل خارجی، و جزو جدانشدنی زندگی ما انسانهاست. در واقع بدن انسان‌ها به‌گونه‌ای هست که به چالش‌ها و تغییرات واکنش نشون بده. اما گاهی سطح اضطراب به حدی بالاست که فرد حتی قادر نیست به کارهای روزمره خودش برسه.


pexels-photo-7176026-1200x800.webp

همه ما بار اولی هست که زندگی رو تجربه میکنیم و بطور طبیعی در فرآیند زندگی با چالش‌هایی رو‌به‌رو میشیم. این مشکلات و چالش‌ها، باعث استرس و اضطراب، نوسانات خلقی و رنج و ناراحتی در ما میشن.

اکثر مواقع خودمون به تنهایی یا به کمک دوستان و اطرافیان، به نحوی از پس این کشمکش‌های درونی بر می‌آییم. ولی گاهی ممکنه احساس درماندگی به حدی باشه که نتونیم مشکلاتمون رو حل کنیم.


کلیه حقوق سایت، متعلق به رایان میباشد.